Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Car demand modelling in the Czech Republic
Rückl, Adam ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
Cílem této práce je vytvořit a s použitím dat registrací nových vozidel v České republice odhadnout model poptávky po osobních automobilech. Sestavený model bere zvlášť v potaz faktory ovlivňující nejen poptávku, ale i nabídku, přičemž obě tyto veličiny tvoří systém simultánních rovnic. Za účelem správného odhadu je prezentována ekonometrická teorie modelu simultánních rovnic. Nejprve jsou zavedeny základní pojmy, je dokázána nekonzistence metody nejmenší čtverců a představeny vhodné metody odhadů, zejména pak dvoustupňová metoda nejmenších čtverců a nepřímá metoda nejmenších čtverců. Při následné empirické analýze bylo zjištěno, že registrace nových osobních automobilů v České republice jsou ovlivněny specifickou daňovou politikou, která do dubna 2009 neumožňovala odpočet daně z přidané hodnoty u osobních automobilů. Velká část osobních automobilů byla tedy registrována jako lehké užitkové vozy a tento fakt je při studiu poptávky po automobilech nutné vzít v potaz. Výsledky regrese pomocí dvoustupňové metody nejmenších čtverců ukázaly, že poptávka po nových automobilech v České Republice je cenově a důchodově elastická, značná citlivost poptávky byla zjištěna i na cenu ojetých automobilů jakožto jejich substitutu. Naopak u ceny paliva nebyl prokázán vliv na počet kupovaných automobilů. Největší...
Car demand modelling in the Czech Republic
Rückl, Adam ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
Cílem této práce je vytvořit a s použitím dat registrací nových vozidel v České republice odhadnout model poptávky po osobních automobilech. Sestavený model bere zvlášť v potaz faktory ovlivňující nejen poptávku, ale i nabídku, přičemž obě tyto veličiny tvoří systém simultánních rovnic. Za účelem správného odhadu je prezentována ekonometrická teorie modelu simultánních rovnic. Nejprve jsou zavedeny základní pojmy, je dokázána nekonzistence metody nejmenší čtverců a představeny vhodné metody odhadů, zejména pak dvoustupňová metoda nejmenších čtverců a nepřímá metoda nejmenších čtverců. Při následné empirické analýze bylo zjištěno, že registrace nových osobních automobilů v České republice jsou ovlivněny specifickou daňovou politikou, která do dubna 2009 neumožňovala odpočet daně z přidané hodnoty u osobních automobilů. Velká část osobních automobilů byla tedy registrována jako lehké užitkové vozy a tento fakt je při studiu poptávky po automobilech nutné vzít v potaz. Výsledky regrese pomocí dvoustupňové metody nejmenších čtverců ukázaly, že poptávka po nových automobilech v České Republice je cenově a důchodově elastická, značná citlivost poptávky byla zjištěna i na cenu ojetých automobilů jakožto jejich substitutu. Naopak u ceny paliva nebyl prokázán vliv na počet kupovaných automobilů. Největší...
Faktory ovlivňující poptávku po osobních automobilech v ČR
ČURILLOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se věnuje hledání a analyzování faktorů ovlivňujících poptávku po osobních automobilech v České republice. Poptávka je zde reprezentována počtem registrací nových osobních automobilů na domácím trhu. Teoretická část práce se zabývá představením základních pojmů, které souvisí s poptávkou obecně. Dále charakterizuje termíny týkající se statistických metod užitých při analýze faktorů. Praktická část práce se v úvodu zaměřuje na deskripci českého automobilového průmyslu, dále zkoumá specifické faktory poptávky. Potenciální determinanty, které by na danou poptávku mohly mít významný vliv, byly zvoleny na základě literárních zdrojů a vlastních úvah autora. Byly jimi: registrace ojetých osobních automobilů, spotřebitelské ceny nových a ojetých osobních vozidel, spotřebitelské ceny pohonných hmot, průměrný příjem, počet obyvatel a zavedení ekologické daně. Ekonometrickou analýzou se podařilo zjistit, že danou poptávku nejlépe ovlivňuje souhrn všech zvolených proměnných bez poslední zmíněné proměnné, kterou je ekologická daň. Pomocí vytvořeného ekonometrického modelu je také možné předpovědět počet registrací nových osobních automobilů do budoucna, což je v praxi velmi přínosné. Tento model tedy umožňuje predikovat vývoj poptávky po osobních automobilech v České republice.
Audit značky Mercedes-Benz v kategorii prémiových osobních vozidel
Žídková, Jolana ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Audit značky Mercedes-Benz v kategorii prémiových osobních vozidel se zabývá vyhodnocením pozice značky Mercedes-Benz na českém trhu ve srovnání s jejími největšími konkurenty v kategorii prémiových osobních automobilů - BMW a Audi, což je primárním cílem práce. První část práce je zaměřena na definování značky a s ní souvisejících pojmů. Dále na vysvětlení brand managementu, resp. positioningu, marketingových programů a sekundárních asociací, jakožto základních nástrojů budování značky, a v neposlední řadě na představení a vysvětlení auditu značky. V druhé části jsou sestaveny profily jednotlivých značek a je proveden audit značky Mercedes-Benz na základě výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Závěr práce se věnuje vytvoření aktuálního positioningu značky a doporučením pro další řízení značky Mercedes-Benz. To je zároveň sekundárním cílem práce.
Světový trh s automobily
Slabejová, Jana ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na světový trh automobilů a na jeho význam ve světové ekonomice. Cílem práce je analýza automobilového průmyslu z hlediska výroby, toků mezinárodního obchodu a zhodnocení jeho vývoje v průběhu několika posledních let. Práce je rozdělena do tří částí. V první části je stručně popsán automobilový průmysl jako takový, dále rozmístění výroby automobilů a přehled deseti největších automobilových koncernů posledních let. Druhá část popisuje světový trh automobilů, vývoj světové produkce, exportu a importu v posledních letech a perspektivy vývoje. Třetí část je věnovaná aktuálnímu popisu automobilových trhů Spojených států amerických, Čínské lidové republiky a České republiky a jejich významu pro dané národní ekonomiky.
Analýza dopadů hospodářského cyklu na automobilový průmysl v ČR v letech 2006-2011
Vaniš, Miloš ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu dopadů průběhu hospodářského cyklu na automobilový průmysl v ČR v letech 2006-2011 s výhradním zaměřením na osobní vozy. Sledovány jsou dopady průběhu hospodářského cyklu na vývoj domácí poptávky po nových vozech a na produkci, domácí prodeje a export třech největších tuzemských automobilových výrobců. Dopady hospodářského cyklu na domácí poptávku po nových osobních automobilech jsou analyzovány pomocí počtu prvních registrací v jednotlivých segmentech vozů. Vývoj poptávky po nových vozech a automobilové výroby v ČR ve sledovaných letech, je následně podroben komparaci s vývojem poptávky po nových automobilech a automobilové produkce v Německu, Japonsku a USA. Z provedené analýzy vyplývá, že česká poptávka po nových vozech v letech 2006-2011, byla ovlivňována průběhem hospodářského cyklu v ČR. Vliv průběhu hospodářského cyklu v ČR na tuzemskou automobilovou produkci, byl ve sledovaných letech daleko menší než v případě české poptávky. Tento fakt byl způsoben především značnou pro-exportní orientací české automobilové výroby.
Podmínky implementace ekologicky šetrných technologií na trhu automobilů v ČR
Holeček, Petr ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Kudláková, Martina (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je vytvoření podmínek pro úspěšnou implementaci alternativních technologií u pohonů osobních automobilů na českém trhu. Cílem práce je vytvořit ucelenou koncepci návrhů opatření pro vytvoření poptávky po alternativních pohonech. Jejím obsahem je analýza aktuální situace na trhu ekologicky šetrných automobilů a nalezení důvodů, proč zatím spotřebitelé tyto vozy cíleně nevyhledávají. Práce je rozdělena do několika ucelených bloků, kdy se nejprve věnuje základním aspektům v oblasti inovací a výzkumu, zdrojů energie, ochrany klimatu a složení vozového parku v ČR. Další část se zaměřuje na nové alternativní technologie z pohledu zdrojů energie a zkoumá jejich nabídku na našem trhu. V poslední části práce je proveden výzkum spotřebitelů pro získání informací o preferencích potenciálních zákazníků v této oblasti a srovnání ekonomické výhodnosti a nákladů spojených s vybranými technologiemi. V závěru práce je vytvořen koncept návrhů pro splnění cíle práce se zaměřením na konkrétní doporučení pro vytvoření poptávky a usnadnění jejich prosazení mezi spotřebiteli.
Analýza zavedení "šrotovného" z pohledu udržitelného rozvoje
Balounová, Veronika ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Tématem diplomové práce je v České republice v letech 2009 a 2010 velmi diskutované "šrotovné", jenž i přes jednání vlády táhnoucí se více než rok, nebylo zavedeno. Práce shromažďuje množství informací o "šrotovném", neboli státním příspěvku při vyřazení autovraku, a to převážně o jeho zavádění v několika zemích, následném průběhu a výsledném analyzování dopadů. Na základě zkušeností z jiných zemí s již proběhlými šrotovacími programy je stanoveno, jaký dopad by mohlo mít "šrotovné", pokud by u nás bylo někdy v budoucnosti zavedeno. Součástí práce je i zkoumání efektivnosti státních financí vyhrazených na "šrotovné" v České republice. Hlavním cílem práce je odpovědět na otázku, zda by zavedení "šrotovného" v České republice bylo vhodným protikrizovým nástrojem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.